Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skriva hur en faktura och bokföra den när betalning kommer

jag undrar om jag kan (och hur man gör) ställa ut medlemsfakturor via avtalutan att de bokförs förränbetalning kommit in och utan att använda kundfordran konto. I Visma förening. Vi kör nämligen kontantmetoden, ingen moms.

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Bara skriva ut och bokföra manuellt när betalningen kommer in. (Jag sparar kopior på alla fakturor i en pärm för att bokföra när betalning kommer in). Funktionen "fakturajournal" kan inte användas. Så använder du den funktionen till  annat, så antar jag att du behöver stänga av automatisk verifikation från fakturajournal (se till att skrivit ut alla journaler du vill bokföra automatiskt, och sedan gör det du ska - avsluta med att skriva ut nya journalen (då för manuell registrering) och aktivera återigen.

Vi kör också kontantmetoden, och jag har frångått allt med journaler. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hamnar fakturorna i kundreskontran så att när betalning kommer in på banken, kan jag då lägga in att den är betald och den försvinner från kundreskontran? 
Jobbar du bara mot din manuella pärm?
Bokför du konto 1510 eller skippar du det och tar bank och kostnad/intäkt på en gång?//Pillis
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kör du kontantmetoden ska du nog inte bokföra fakturorna innan betalningen inkommit. OM du får in underlag per automatik från banken kan du säkert styra om "1510" till det som fakturan avser istället.