Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Annika Schön
MEDLEM

Söka verifikation

När jag velat se sista verifikationen i en nummerserie, och inte vet exakt vilket nummer det är, har jag skrivit in t ex A999 och då kommit till första verifikationen i nästa nummerserie, t ex B1. Då kan man trycka pg up och komma till det sista numret i A-serien. Ett smidigt sätt att komma dit man vill.
Efter uppgradering till Administrations version 2017.12 kommer man till slutet av alla verifikationer när man gör denna sökning, vilket innebär att man får använda rullningslisten eller liknande för att bläddra sig fram till sista A-verifikationen. Det är inte alls lika precist och tar därmed längre tid.
Kan man få tillbaks den tidigare funktionen?

5 SVAR 5

Jag brukar skriva in B1 och stega upp, då kommer jag på sista numret i A-serien.
Testa och se om det funkar på samma sätt som du gör idag.
//Olof
Annika Schön
MEDLEM

Ja tänk vad man fastnar i vissa beteenden och inte kan tänka om! Tack för denna enkla lösning!
Ellge_
MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Sökning av verifikation har ändrats.

Jag bokför i olika verifikationsserier. När jag vill kontrollera sista verifikationen i serie A (manuell bokföring) har jag tidigare skrivit A999 i sökrutan och har då hamnat på första verifikationen efter den sista i serie A (förutsatt att jag inte har 999 verifikationer eller fler) i nya versionen hamnar jag numera i stället på absolut sista verifikationen i den sista serien! Varför denna försämring??

Jag brukar skriva in B1 och stega upp, då kommer jag på sista numret i A-serien.
Testa och se om det funkar på samma sätt som du gör idag.
//Olof

Nja, om det inte finns serie B, vilket det för det mesta inte gör, funkar det inte,  jag använder själv serierna A F G L och M, jag kan ju slå F1, men sedan har jag kunder som använder helt andra serier. Så det blir fortfarande krångligare än med gamla versionen.
MEN jag upptäckte just att om jag skriver endast B (utan siffra) så hamnar jag på första verifikationen efter sista A, tack för tipset.