Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Sökning i kundlista - sortering ort

Jag skulle vilja lista våra kunder efter ort och har klickat på förstoringsglaset (sök) och valt en stad under rubriken ort, men får upp kunderna huller om buller, den första överensstämmer med min sökning men inte de som kommer därefter. Vad gör jag för fel?

10 SVAR 10
Fd medlem
Inte tillämpbar

Bläddrar du framåt (eller bakåt) med de små pilarna under förstoringsglaset så markeras nästa sökträff...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Men det går inte att få dem listade så att de kommer efter varann på skärmen?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nej, jag har i alla fall inte lyckats med det... Hoppas det kommer i en framtida uppdatering
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Anneliesa och Conny S!

Ni har rätt i att kundregistret sorterar på kundnummer i första hand. Kolumnerna är heller inte klick- eller sorteringsbara vilket hade varit en smidig funktion. Jag tar med mig synpunkten till ansvariga inför framtiden.
Tillägg: Man kan ju såklart ta ut listan till Excel och sortera på vald kolumn där, men jag tänker mig att ni hade velat ha funktionen i programmet.

Tack för era inlägg!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kalle,

En sån lista som man kan exportera till Excel och sortera efter kolumn har jag letat efter utan att hitta. Vilken är det?

//Tina

JoannaNorlander
ANSTÄLLD

Hej på er!

Vi har en pågående diskussion om sökfunktionen i forumtråden Bättre sökmöjligheter, . Vi har på agendan att vi ska se över sökfunktionen och har även skissat på olika alternativ för det, jag tar absolut med mig era tankar om det också!

@ Tina - Jag tror att Kalle menar rapporter generellt. Du kan bland annat skriva ut kundlistan till Excel via Utskrifter - Register - Kundlista, väl Fil nere till höger i utskriftsdialogen och se till att filformatet blir Excel. Jag vill även passa på att slå ett slag för både de rapporter som går att ladda ner via supporthjälpen och de utskrifter som du kan läsa in via Arkiv - Rapportgenerator - Läs in rapport i programmet. 
Davor P1
CHAMPION

Det som finns i dagsläget är att sortera kunderna på POSTNUMMER. Det är det närmaste ort man kommer.

Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Den har jag också hittat :-).

Jag hade hoppats att det fanns någon lista där man kunde välja vad man ville sortera på, men då kan jag sluta leta menar du?

//Tina

Tyvärr tror jag det Tina.

Den andra varianten är att exportera till excel och där kan du sortera på "alla" fält om du konverterar det till ett register. Nackdelen är att du måste göra om proceduren varje gång du skapar en ny exportfil.....

Davor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för ett utförligt svar Davor. Då väntar jag på att genomgången av sorteringsmöjligheter blir klar.

//T