Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Re: Spara ekonomiska rapporter till Excel - Administration

Hej!

Har tittat på filmen om hur Ekonomiöversikten fungerar, men det är inte riktigt det vi är ute efter. Frågan kvarstår; varför kan man inte, som i många andra ekonomiprogram, t.ex. Hogia och Fortnox välja "rådatafil" som utskriftsval av rapporter. Det är tydligen fler användare som efterlyser samma sak..

/Merja

Highlighted
ANSTÄLLD

Hej Robert!

Nu kanske det är så att även du är ute efter en renare "rådatafil" utan radbrytningar m.m som har diskuterats i tråden. Men vill ändå lyfta att huvudboken i Admin går att skriva ut till excel också, om du klickar på fil och väljer filformat Excel så kan du spara ner den på lämpligt ställe. Det gäller för de allra flesta utskrifterna i Administration, Balans och resultatrapport, verifikationslista mfl. Bara så du inte missat den funktionaliteten. 

Mvh, Jesper
NY MEDLEM

Hej, jag är också intresserad av att få ut data i Excelformat. Jag vill skapa en rapport där jag har resultatenheter som kolumner (som månadsöversikt i E-översikt) men med re som kolumner. Vad är det för "Huvudbok i Admin" du talar om. Jag kör eEkonomi, är det något som inte finns där?

Hälsningar
Monica