Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Peter R
MEDLEM

Statistik omsättning per artikelgrupp

Hej,

 

Jag skulle vilja ta ut statistik för omsättning per artikelgrupp. Jag vill då kunna välja period och även om jag så önskar, få föregående års siffror för samma period. Har letat runt lite men hittar ingen info om detta går...

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Den standard utskriften vi har som du hittar under fliken Utskrifter - Statistik - Artikelstatistik omsättning kan du under villkor göra urval på artikelgrupp och även bockar för "Jämförelse mot föregående år". Denna utskriften tar dock för hela året och det finns ingen möjlighet att själv bestämma period.

Vill du kunna ange period finns det en utskrift att läsa in som heter Artikelstatistik, här kan du göra urval på artikelgrupp dock går det inte få en jämförelse mot föregående år utan då får du göra två utskrifter på olika perioder. För att läsa in rapporten går du under Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Läs in rapport, kontrollera att det står SpcsRapp i rutan till höger om  "Mapp" och klicka på knappen "OK". Markera sedan rapporten Artikelstatistik och klicka på knappen Importera. Rapporten hittar man sedan under fliken Utskrifter - Inlästa/Skapade (kan behöva starta om programmet eller hoppa mellan register för att det ska uppdateras).

/ Fredric 
Hans Ojes
NY MEDLEM

Hejsan. Infostep utvecklar och säljer Excelrapporter som är direktkopplade till Visma. Vi har en rapport som analyserar omsättningen per artikelgrupp och har jämförelser mot tidigare månader/ tidigare år / tidigare intervall. Samtlig data med samtliga historiska transaktioner är tillgängliga för dig att analysera. Uppdatering görs enkelt med ett knapptryck.

Detaljerad data finns alltid med för vidare analys av kund, artikel, distrikt etc

Detta är givetvis bara ett exempel på hur en rapport kan se ut.

Låter detta intressant? Hör då av dig till mig eller någon på infostep för demo eller offert


// Hans 0705-958108

www.infostep.se