Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
XM0666
NY MEDLEM

Supportchatten

-Utöka möjligt antal tecken att skriva per inlägg i chattboxen då man inte får plats med info och fråga och när man klickat iväg frågan kan man ju inte skriva mer före dialogen är igång, vilket kan ta lite tid.

-Vidare så kan man inte alltid svara live i chatten när ni senare går online i konversationen, då man så klart mycket möjligt är upptagen med annat just då (jobbar självklart med annat i väntan på svar) men då stänger ni ner chatten om ni inte får svar live, det är mycket störande, speciellt om svar inte erhållits. Ni skickar inte kopia av chattkonversation till eposten heller.

 

En enkel fråga tog mig nu 4st chattkonversationer och 1 dygn att få svar på tack vare ovan, hade gått snabbare att vänta de 4tim telefonkö som rådde. Ingen av responstiderna för att få enkelt svar är acceptabla, ska inte ta timmar utan minuter)

 

5 SVAR 5
Gorild
UTFORSKARE

Svar: Supportchatten

Helt enig! Har upplevd det samma vid flera tillfällen

Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Svar: Supportchatten

Hej!

Tack för era synpunkter! Jag gissar att du chattar via vår chatbot Vera inifrån produkten.

 

Vad det gäller antal tecken så är det alltid en balansgång men jag förstår hur du menar och att det blir något begränsande. Jag ska kika på möjligheten att öka antalet tecken. När det kommer till att ladda ner chatloggen så finns möjligheten om du klickar på det lilla kugghjulet nere till höger. Dock är filen ganska svårläst idag - detta kommer åtgärdas inom kort. 

 

När det kommer till att chatten stängs ner så är det precis som du säger - får våra supportagenter inte svar på X antal minuter så stänger vi ner chatten för att hjälpa andra i kön. Tanken är ju att chatten ska fungera som en live-chatt men jag förstår att det är väldigt frustrerande när man suttit i kö väldigt länge och väntat på att nå en supportagent. Jag ska detta vidare internt.

 

Ha en fortsatt fin dag!

/Moa

XM0666
NY MEDLEM

Svar: Supportchatten

Nej, jag avser mänskliga chatten

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Svar: Supportchatten

Hej,

 

Jag tog mig friheten att flytta inlägget från Idéer då det här inte är ett önskemål för hur produkten Visma Administration kan förbättras!

 

Självklart tar jag även informationen vidare igen till rätt plats internt så att vi kan se till att hanteringen av supportchatten blir en så bra upplevelse som möjligt för dig som kund.

 

Ha en fin dag!

/Jenny

LW -60
UTFORSKARE

Svar: Supportchatten

Första kontakten med chatten, ja då har man bara några få tecken på sig. När de svarat, kan man utveckla det hela lite. Jag har gjort så att jag startat upp Word innan jag börjar chatta och skriver något lite kort. Sedan skriver jag ner en längre text några rader under om mitt problem.

 

Det här betyder, att först gör man en copy / paste av den korta texten. När de sedan svarat, gör man en copy / paste på den längre. Efter det brukar meningarna av sig själva bli kortare och konversationen går lättare.

 

Mvh Lena