Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Thomas10
UTFORSKARE

Systemsäkerhetskopia i Administration v2017.11 från 2017.0

Jag testar just nu v2017.11 och har problem med att min systemsäkerhetskopia från v2017.0 inte innehåller någon backup enligt nya versionen.

Det är inga problem att installera företag från en gammal backup.
Datorn som v2017.11 installeras på är ren från tidigare installation, så varken SQL databasinstans eller filer på hårddisken finns kvar.

Hur gör jag?

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
I vår skrivna hjälp kan du läsa om våra direktiv kring datorbyte. Där läser du också om  du har version 2017.0 eller äldre installerad på din gamla dator och tänker installera version 2017.1 eller senare på den nya datorn, måste du först installera 2017.0 på den nya datorn. Men är skadan redan skedd och du inte får in din systemsäkerhetskopia tycker jag du ska kontakta supporten så hjälper de dig att komma vidare.

Ha en fin dag!
Mia

Ok. Då ska jag prova det.
Kör enbart parallell test än så länge.
Och anledningen till att jag inte hade 2017.0 först var för att jag hade först en Beta-version och då var det väldigt viktigt att köra in det på en helt ren maskin... Därav avsaknaden av tidigare version.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har samma problem. Företaget var inga problem att föra över, men systemsäkerhetskopian fungerar inte (Från 2017.0). Det är främst mallar och enheter som jag saknar.  Kör inte skarpt än, håller på att utvärdera SQL varianten, så ingen direkt skada ännu)

Har du fått ordning på mallarna? Fungerar egna justeringar i nya SQL som förut?

Ja det fungerar om man först installerar handla versionen och tar in backupen där.
Sedan gör man uppgraderingen.
Allt finns beskrivet i länken ovanför.