Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tomma rader försvinner vid konvertering av order till faktura

Vi jobbar i Admin 2000.

Vi skapar kundfaktura från kundorder och brukar lägga in extra tomma rader i ordern för att snygga till innan fakturan skapas. Sedan September 2016 så kommer inte de tomma raderna med när man skapar fakturan. Mycket underligt.

Det är ingen stor grej men irriterande när det har funkat förut och nu måste vi manuellt gå in och lägga till raderna igen för att de ska finnas på fakturan. Jag har varit i kontakt med supporten via chat men de säger att inga klagomål finns om detta och att inga ändringar gjorts som skulle påverka på detta sätt. Något måste dock ha hänt eftersom VISMA sedan September gör annorlunda än förut. Vi kör version 2015.21. Tack på förhand!

3 SVAR 3
Annica L1
MEDLEM

ctrl+h ger en fast rad
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Maria och Annica L!

Precis som du säger Maria har det fungerat innan i de tidigare versionerna utan åtgärd. Nu är det dock så, precis som Annica L tipsar om, att du måste klicka Ctrl H för att dessa tomma rader/mellanrum ska "nålas fast".

Tack för era inlägg!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack, Annica och Kalle! Det är lite trist att supporten, när jag ringde och frågade, inte visste att detta ändrats. Men, hursom, vi har nu lärt oss, tack vare Annica, att man måste lägga in en extra rad (text dock, inte en artikelrad) och sedan göra ctrl+H så blir resultatet en fast rad. Tack för hjälpen!