Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tvätta Kundregister i Visma

Hej
Jag undrar hur kan man tvätta sitt kundregister i Visma 2000, kunder ändrar adress
och vore bra om man kan uppdatera alla kunder som har orgnr med Hämta uppgifter knappen
men vi har ca 25000kunder som behöver uppdateras?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Nicklas, den möjligheten finns inte idag tyvärr. Du kan enbart söka på en kund i taget i programmet och till stor del har det att göra med att du kan behöva ta ställning på varje kund så du verkligen plockar rätt uppgifter. I ett adress-sök kan du ju få flera träffar och behöver då aktivt välja vilken du vill plocka. 

Men tanken är annars intressant att snabba upp adress-söket eller enbart göra kontroller på om något ändrats "sedan senaste sök" på flera poster samtidigt. Dock inget vi har med i planen just nu. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

ok, finns det någon annan möjlighet att "tvätta" sitt kundregister ?
tex ladda in från en exelfil och uppdatera kunder som du har tagit ut och rättat och sedan kör in med rätt uppgifter
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det finns ingen sådan import-möjlighet av kunder som standardfunktion i programmet. I så fall skulle jag rekommendera att du kontaktar någon av våra partners som erbjuder olika lösningar och tjänster mot Visma Administration. Du hittar kontaktuppgifter till dem här. Välj Visma Administration som program och kategorin Övrigt eller Kundunika lösningar.