Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Underresultatenheter i Administration

Hej jag skulle vilja att det fanns underresultatenheter i bokföringen.
Mvh
Marie Palm

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Det finns en nivå till i programmet, under resultatenheter, som heter subkonto. Du aktiverar subkonto under Arkiv-Företagsunderhåll-Bokföring. För att sedan kunna använda subkonton när du bokför måste du tillåta det på kontona i kontoplanen. Gå in under Arbeta med-Bokföring-Kontoplan, öppna ett konto du vill kunna använda det på och välj något av valen Alltid, Ofta eller Sällan på raden för subkonto

Väljer du Alltid måste du ange ett subkonto varje gång på det kontot för att komma vidare. Ofta innebär att markören stannar i det fältet så du kan ange ett subkonto, men det är inget krav för att komma vidare. Om du istället väljer sällan kan du ange subkonto men markören stannar inte automatiskt i det fältet.

Alla subkonton du har använt kommer med på rapporterna Huvudbok och Verifikationslista om du vid utskriften bockar i att de ska skrivas ut.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag glömde tillägga att den här funktionen enbart finns i Administration 2000. I övriga administrationsprogram finns inte möjligheten att bokföra på en nivå till.

Finns det någon möjlighet att göra urval på subkonto vid utskrift av huvudbok eller kontoanalys?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Nej det finns det inte. Du kan enbart göra urval på resultatenhet och begränsa rapporterna genom att ange ett intervall av konton och/eller datum.