Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Uppgifter om artiklar i en order är onåbara - Visma Administration med Integration

Har försökt att skriva ett program i C# som bland annat ska kunna lista alla artiklar (med diverse info om dem) i en order.

Efter att ha tittat på mängder av förslag, demo-koden samt här på forumet så ger jag nu upp. Jag lyckas inte att få den att returnera annat än tomma strängar och nollor för de värdena som jag hämtar från en artikel i en order.

Funktionen som jag arbetar med är denna:
http://codepaste.net/8iu96p

Med andra ord så lyckas jag hämta kundnumret, antalet artiklar, totala beloppet samt växlingskursen. Men vinsten, totalen och artikelnumret är 0, 0 och en tom sträng, respektive (dvs. alla är tomma värden, eftersom vinsten och totalen initieras till 0 innan de skickas in).

Arbetar mot Net4Wrappern. Hur kommer det sig att detta inte fungerar? pTempRow har ett stort nummer för varje rad, så känns ju som att rad 56 i alla fall returnerar något. Om ni har lust att köra koden mot någon databas så vore det toppen!

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är inte så att du öppnar fel databas?
ADK_DB_OFFER_HEAD är ju för offerter.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Finns det flera databaser?
Skrev lite fel, försöker alltså läsa av detta från en offert, men det ska väl fungera med en order också med bara lite mindre förändringar?

Denna kod öppnar databasen:
var sys = @"";
var ftg = @"";

Console.WriteLine("Opening company");

var error = Api.AdkOpen(ref sys, ref ftg);
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det kan vara att du inte öppnar orderraderna. Prova med
error = Api.AdkFind2(pData, 1);
istället för 
error = Api.AdkFind2(pData, 0);
på rad 13
Fd medlem
Inte tillämpbar

Förstår inte denna meningen riktigt.

Skrev lite fel, försöker alltså läsa av detta från en offert, men det ska väl fungera med en order också
Om det är offerter du vill kontrollera så öppnar du tabellen med offerter

var pData = Api.AdkCreateData(Api.ADK_DB_OFFER_HEAD);

Om det är Ordrar du vill kontrollera så öppnar du ordertabellen

var pData = Api.AdkCreateData(Api.ADK_DB_ORDER_HEAD);