Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

XM0666
MEDLEM

Utökade integrationen mellan Anläggning och Administration strular

Med dagens versioner av Visma Anläggning och Administration, strular kommunikationen mellan dessa program. Den utökade integrationen funkar enbart från vissa arbetsmaskiner och enbart sporadiskt. Efter ett flertal supportpass fortfarande oklart vad som bråkar. Någon här som känner igen problemet och har tips ?

7 SVAR 7
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej XM0666!
Först vill jag be om ursäkt för det sena svaret. Sen vill jag gärna veta om ditt problem kvarstår, samt vilken version du har just nu. Om felet kvarstår vilka felmeddelanden får du?
XM0666
MEDLEM

Programloggen från Visma Anläggningsregister anger inlednigsvis:
Felnr: 1007
Felbeskrivning: Misslyckades med att spara ändrad data.
Feldata: Fel vid kontakt med Admin:
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej XM0666!
Jag har försökt läsa de chattar du haft med oss angående Visma Anläggningsregister.

Det jag vill du börjar med att kontrollera är så att Visma Anläggningsregister är installerat på både servern och på den dator där kopplingen till Visma Administration ska användas. Installationen av Visma Anläggningsregister görs direkt på varje dator, det är ingen arbetsplatsinstallation som görs från servern.

Sedan vill jag även att du i Visma Anläggningsregister på Arkiv - Företagsunderhåll - Utökad integration Visma Adminstration väljer Inget företag och stänger ner programmet. Och sedan går du in igen och bläddrar fram ditt företag. Här är det viktigt att det är en uppmappad enhet du bläddrar fram.

//Linnea
XM0666
MEDLEM

Ja och testat mängder av varianter av var filer placeras etc etc ihop med er support och extern Visma-ÅF/tekniker
Kalle Lindblad
ANSTÄLLD

Hej XM0666!

Återknyter till min kollega Helenas fråga ovan, hade du senaste version utav både Administration och Anläggningsregister? (Admin = 2018.7 och Anläggning = 4.90).

Om inte, skulle man kunna börja i den änden för att utesluta att det inte har med gammal version att göra.

Med vänlig hälsning
Kalle

Det hade vi före 2018.7 släpptes, ja

Jag förstår!

Dessvärre har jag inget mer att komma med, utan här känns det som att man behöver ta sig en titt på säkerhetskopiorna för att få reda på mer. Du nämner att du varit i kontakt med supporten flertalet gånger, kanske har du även skickat in backuper osv. Trots det får jag ändå rekommendera en ny kontakt med dom för att komma vidare, alternativt om någon annan forummedlem här känner till problematiken, och har förslag på åtgärd.

Tack för dina inlägg
/Kalle