Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utskrift av betalningspåminnelse

Hej, 
Jag har gjort en egen utskriftsmall för betalningspåminnelserna utifrån fakturamall "Betalningspåminnelse Silver - logotyp". Nu när jag skriver ut en betalningspåminnelse där en kund har tre betalningspåminnelser läggs dessa på tre sidor. Enbart en rad med uppgifter om en betalningspåminnelse lägger sig per utskriftsida även fast summan av den totala fordran som finns överst på varje sida summerar alla tre betalningspåminnelserna. Nertill på respektive sida står det "forts" och på sista sidan finns en summering med totalbelopp. 
Jag har lagt till tre fasta textrader som är placerade nere i vänstra hörnet i rutan "Radområde". 
Hur ska jag göra för att få alla tre betalningspåminnelserna att samlas på en och samma sida

Tack på förhand!
Med vänlig hälsning, Mikael

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Mikael!

I standardutförandet blir det rätt, (åtminstone när jag testar), med mallen "Betalningspåminnelse Silver - logotyp", d v s den tar med alla tre på en och samma sida.
Problemet som jag tror, är att du har skapat de tre fasta textraderna med ägare "Radområde". Då blir det fel då programmet tolkar dessa som tomma artikelrader ned till dina objekt, och tar då ändå upp plats för detta. Lösningen borde vara att ge dessa rader ägare "Fakturarader" istället.

Återkom bara om det inte löser problemet.

Tack för ditt inlägg!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svaret, dock löste sig inte problemet. Om jag ändrar till "kravrader" eller "fasta textrader" så flyttas de fasta raderna till ett annat avsnitt på betalningspåminnelsen, vilket blir fel. Raderna är bankuppgifter för utländska kunder och det ser bäst ut om de står längst ner i vänstra hörnet i "radområde". Har provat att byta ägare till allt möjligt nu men texten hamnar på ställen som inte är lämpligt...

Något annat förslag på lösning (eller förtydligande om jag missuppfattat svaret innan)?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ett förtydligande är att "fakturarader" inte är möjligt att välja då detta gäller en betalningspåminnelse...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Om det blir på flera sidor är det för att det ligger objekt med ägare radområde långt ner i mallen. Du får byta ägare på objektet till vad du vill men inte välja radområde. Innan du byter ägare på objektet kan du gå in under Inställningar - flik 2 och bocka ur "Byt ägare vid förflyttning av objekt".

Hoppas det fungerar bättre nu.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack, nu fungerar det:)