Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
An Foo
NY MEDLEM

Utskrift av resultatrapport för resultatenhet

Jag sköter bokföringen för ett bilkooperativ. Har lagt upp varje bil som en egen resultatenhet och noterat att resultatenhet är tvingande på respektive bilspecifika konton. Har också periodiserat budgeten. När jag tar fram resultatrapport för en av bilarna kommer beloppet i den periodiserade budgeten  för  ett konto som tillhör en annan bil (resultatenhet) med i rapporten. Utfallet är dock inte med. Och när jag tar ut resultatet för bilen som kom med fel på förra rapporten så är kontot med där med både utfall och budget. Men på den rapporten är det en annan bils konto som kommer med felaktigt i periodiserat.

Felet gör att utfall inte kan jämföras med periodiserat utan att jag först räknar bort det felaktiga beloppet i periodiserat för den andra resultatenheten. (Jag har kontrollerat att kontona är kopplade till rätt resultatenhet.) Vad kan det finnas för förklaring och hur kan jag rätta detta?Resultatrapport resultatenhet.JPG

Anders

1 SVAR 1
Amanda Nygren
CONTENT PRODUCER

Svar: Utskrift av resultatrapport för resultatenhet

Hej Anders, 

Det klart att vi ska hjälpa dig med detta! För att hjälpa dig hade vi dock behövt en lite bättre överblick i ditt program än vad vi kan få via forumet, så det bästa vore om du kunde kontakta vår support via chatt eller telefon så kan vi kolla på det tillsammans med dig istället. 

Du är välkommen att kontakta oss, du hittar information om hur du gör det här

Önskar dig en trevlig helg! 

Amanda Nygren 

~Content producer, Byråområdet ~