Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Mikael51
UTFORSKARE

Utskrift inventeringsunderlag

Jag försöker spara papper men vid utskrift (stående utskrift) får inte lagerplatsen (6 siffror) riktigt plats. Vi har inga jättelånga benämningar på våra artiklar så jag skulle kunna korta den kolumnen lite grann eller helt ta bort kolumnen för enheter men hittar inte allt i programmet än. Kan någon här hjälpa mig?

8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Mikael, 

Den här rapporten fungerar inte helt optimalt just nu med anpassning av kolumnerna. Vi har noterat det och får åtgärda det vid tillfälle. 

Tillsvidare kan du testa att anpassa utskriftsinställningarna genom att klicka på Inställningar i utskriftsdialogen. T.ex minska marginalen något eller minska brödtexten. 
Mikael51
UTFORSKARE

Tack för det snabba svaret! Att minska marginalerna hjälper inte, får pröva att minska brödtexten något.

God fortsättning!

Fd medlem
Inte tillämpbar

Sitter precis med det problemet, man kan inte läsa ut vilket artikel nr som är vilket. SPCS har lovat att fixa hoppas att det blir klart snart.
KenArd
CHAMPION

Hej Mikael.
Om du öppnar inventeringsunderlaget i excel (välj fil/excel vid utskrift)
kan du ju millimeter anpassa den innan utskrift.

MVH

Kenneth


Fd medlem
Inte tillämpbar

Man kan göra många saker men det är väl bättre att det är i ordning med programmet! Detta har varit riktigt tidigare.
KenArd
CHAMPION

Hej Benny,
Jag menade inte att det här skulle ersätta men som ett alternativ tills det rättas till.

MVH

Kenneth
Ronnie Palmqvist
UTFORSKARE

Hej, det är fortfarande samma problem. Utskriften inventeringsunderlag har felkolumnbredd och det har varit så i många år. Kolumnen artnr samt lagerplats är för smala. Hittar ingenstans att komma åt denna utskrift för att justera utan tror den är endast åtkomlig för er. Kan ni ändra denna utskrift? 2tecken bredare på artnr kolumnen samt ngt mer än ett tecken på lagerplatsens kolumn. Svagt att ni inte åtgärdat detta.
Mvh
Ronnie
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej Ronnie Palmqvist.
Utskriftsinställningarna är omdiskuterade. Inget är beslutat än men har du testat att skriva ut denna utskrift som "liggande". Det kan hjälpa dig..