Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utskrift konton kopplade till momsrapportens olika rutor

Kan man få en utskrift över konton kopplade till momsrapportens olika rutor?

T ex vilka konton som är kopplade till momsrapportens A05 (Momspliktig försäljning som inte ingår i annan ruta nedan).

8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det får du väl när du skriver ut den detaljerade momsrapporten?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vill ha ut en lista över vilka konton i kontoplanen som är kopplade till momsrapporten, och inget annat, varken mer eller mindre.

Har tillsvidare löst det genom att skriva ut kontoplanen i excelformat och plockat bort övriga konton.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Gemet

Nu kör jag Adm 500 och DÄR i varje fall måste jag nog hålla med David T.

När jag skriver ut den detaljerade momsrapporten får jag sex prydliga blad där de fem sista typ, innehåller alla berörda konton - tror jag i varje fall.

Mvh Roffe

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jo, men jag vill ha en ren lista utan några värden eller dyl. En förteckning liknande en kontoplan.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Finns även under Arkiv/företagsinställningar/Moms/2.Momsrapport A-D/där kan sedan välja vilken ruta i momsrapporten du vill se alla konton till
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jo, men då ser man bara de som syns i rutan såvitt jag kan se. Jag är ute efter en enkel och ren lista.

Hej. Vi på Infostep utvecklar Excelrapporter som är direktkopplade mot Vismas databaser. Vi har en momsrapport som vi säljer. Om du bara vill ha regelverket vilka konton som är kopplade till vilken ruta i momsrapporten så är det en enkel rapport för oss. Du får i så fall en Excelfil med en knapp för uppdatering. Vid knapptryckning hämtas aktuell kontoplan för momsrapporten in i Excel.

Hans
hans.ojes@infostep.se
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej! 

Det finns ingen färdig utskrift som har exakt det innehåll du efterfrågar. Utan det är som beskrivs ovan som finns i programmet. 

Om du har Visma Administration 2000 kan du göra egna rapporter i den generella rapportgeneratorn i programmet. Vi har både film och pdf-dokument på hur du gör egna rapporter, de finns på https://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-administration-2000/content/online-help/rapportgenerato...

Annars har vi partner som kan hjälpa dig med att skapa rapporter eller som Hans Ojes skriver att de har en lösning för det. 

//Linnea