Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utskriftsmallar blir olika på olika datorer

Hej!
Vi har ett problem med att företagsmallarna ser olika ut på olika datorer. Kantlinjerna på följesedlar, fakturor m.m. blir på vissa datorer jättetjocka vilket leder till att det ser fult och kladdigt ut. Vi har Visma Administration 2000 installerat på en server och har flertalet datorer anslutna. Problemet kommer på två datorer som har Windows 10 installerat men en tredje har också Win 10 men upplever inte detta problem. Vi har också Win 7 och 8 datorer där det fungerar som det ska.

Det hände helt plötsligt vid olika tillfällen på datorerna och alla använder sig av samma företagsmallar.

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej.

Det är kan vara inställningarna I programmet som ni kan titta over.

Gå in på ARKIV -> Företagsinställningar och sen Mallar
Se bilden nedan.

Se till att alla har samma inställningar I kolumn X-just och Y-just.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Har kollat på datorerna men alla stod på noll...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hmm.. konstigt. Då kommer jag tyvärr inte på fler alternativ just nu iaf.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag tror snarare att det handlar om inställningarna på datorn och den skrivaren, upplevde samma problem när vi ändrade skrivare. Allt var lika innan i programmet men respektive dator kunde inte hantera den ny skrivaren men det var enkelt löst i skrivarinställningarna i datorn. Prova det och ställ in utskriftsformat till A4.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för tipset! Lyckades inte lösa problemet men hittade en workaround genom att dela skrivaren från servern VIsma ligger på och ansluta till den på det sättet. Då ser det ut som det ska på utskriften. Verkar va något i drivrutinerna på de datorerna som skriver ut konstigt för det är förövrigt samma inställningar som på de andra datorerna.