Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utskriftsmallar egna fält

Om jag vill lägga till fält i mina utskriftsmallar, exempelvis ett fält som heter "serienummer" på alla offerter, hur gör jag det?

Det bästa vore om man sen kunde koppla ett fält till alla kunder som heter "serienummer" så på alla "kundprofiler" kan jag lägga till ett unikt serienummer, alternativt fylla i serienumret manuellt varje gång man skapar en ny offert.

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Du kan lägga in serienummer på t ex Anmärkning 1 eller Anmärkning 2 i kundregistret, fliken 2 Fler uppgifter. 
Funktionen som du plockar upp i mallen är då %Kund->Anm1 eller %Kund->Anm2. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej, tack.

Det var bara ett exempel, jag hade behövt skapa 7-8 "specialfält" som inte finns i programmet. Det går alltså inte att göra?

Nej, det är tyvärr inte möjligt att lägga till ytterligare fält utöver de som finns i programmet.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej, tack.

När man skapar en offert finns det ett fält som heter "Kommentar" kan man skriva ut det fältet på offerten? Hur i sådana fall? %xxxxx?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nej det kan du inte göra. Texten visas enbart här, den kommer inte med på utskrifter eller elektroniska dokument till kunden. Om det finns en kommentar på offerten följer den med till kommentarfältet på order och fakturor.