Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Utskriftsmallar med villkor för språk

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-05-05 15:37 )

Jag har skapat ett textfält i min utskriftsmall för offert. Beroende på om offerten (kunden är utländsk eller svensk) är på svenska eller engelska skulle jag vilja att det stod antagligen "Commercial terms" eller "Försäljningsvillkor".

Skulle ni kunna vara så vänliga att ge mig både

VILLKOR

och

FUNKTION

till mitt textfält för att åstadkomma det jag önskar ovan, tack så mycket på förhand!

3 SVAR 3
NY MEDLEM

Re: Utskriftsmallar med villkor för språk - Administration

För rubriken la jag in en ny ledtext, vilket fungerade mycket bra. Men för själva texten som är 50-60 ord vet jag inte riktigt hur jag ska bära mig åt på bästa sätt..
FD ANSTÄLLD

Hej!
Eftersom det är en fristående text som inte hämtas från någon ledtext får du skapa två textfält som du placerar precis över varandra där du vill ha dem i mallen. I det ena skriver du önskad text på svenska och i det andra skriver du önskad text på engelska. Texten skriver du i Funktion och för att kunna ange en helt egen text behöver du sätta den inom "-tecken. Till exempel: "Egen fri text som jag vill ska komma med på offerten"

För att sedan styra vilket textfält som ska visas för dina kunder, baserat på offertens språk, lägger du in ett villkor på respektive textfält. 
På det med svensk text lägger du in följande villkor:
%Språk="SV"

På det med engelsk text lägger du in följande villkor:
%Språk!="SV"
NY MEDLEM

Perfekt, tack så mycket!