Vi har även Visma Integration. Vi har ett vågsystem som genererar data vilket via Visma Integration blir till kundfakturor. För att det vid inläsningen inte skall bli en time-out (då går inläsningen ur) måste vi göra inläsningen på servern direkt, så ja, två datorer skall ha tillgång till servern och det är jag samt en person till som sköter denna fakturering.
Sedan sköter vi resten från våra egna datorer, så efter inläsningen kopplar vi ner fjärrskrivbordet och sköter resten av fakturahanteringen från klientdatorerna.
- Jag jag uppfattat det rätt att jag måste gå in på servern via fjärrskrivbordet för att skapa om användarna?
- Hur kommer det sig; så har det aldrig fungerat tidigare?
Tyvärr är det så att vi inte kommer åt serverdatorn i dagsläget i och med att vi var tvingade att byta server och datakillarna stoppade fjärrskrivbordsfunktionen i samband med det. Visma Integration funkar inte heller och den biten är det en annan datasupport som har hand om och jag väntar på respons därifrån. Tänkte att då kommer fjärrskrivbordet tillbaka när "Integrations-killarna" kopplar in Visma Integration.
Men jag har aldrig någonsin lagt upp användare via servern förut utan det har ju funkat klockrent tidigare. Betyder det här att alla andra lösningar som ni delgivit oss användare inte alls stämmer, såsom omstart av servern, ominstallation av programmet på servern och på klienterna eller att på servern högerklicka på SpcsUsers eller fixa i SQL Configuration Manager?
//L