Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Vad är fördelen med att skicka "Epost via Autoinvoice"?

Vad är fördelen med att skicka "Epost via Autoinvoice", är det Efaktura man skickar om man använder denna funktion eller är det ett email med bifogad faktura?

8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

e-faktura är när du använder utskriftsvalet Elektroniskt via AutoInvoice, men om dina kunder inte kan ta emot e-fakturor kan du alltid skicka dina dokument via Visma AutoInvoice
som en bifogad pdf-fil i ett e-postmeddelande E-post via AutoInvoice. eller som utskrift på
papper och leverans med vanlig post.

Fördelen med att använda E-post via AutoInvoice jämfört med att skicka fakturan via e-post är att du inte behöver har ett lokalt installerat e-postprogram vilket programmet kräver annars. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Den större fördelen som jag ser är att man slipper riskera att få sitt mailkonto spärrat som man kan få om man skickat väldigt många email under kort tid, mer än 25 på min eller över 200 på en timme som gränsen är på vissa webbhotell.

Vad kostar det att skicka "Email via Autoinvoice"?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det kostar 3 kr, precis som om du skulle skicka en e-faktura eller ta emot en. Priset för att låta Visma AutoInvoice skriva ut och skickat en fakura med post är 6,50 kr, inklusive porto. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Får man något besked om man försöker skicka ett email till en adress som inte finns längre?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, det får du. Om mejlet inte kan levereras till adressen av någon anledning så får du återkoppling om det direkt i programmet, precis som med elektroniska fakturor som inte går fram.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Priset för epostfaktura till medlemmar i en idrottsförening tycker jag ligger för högt (3 kr/st) Visserligen får jag för närvarande klicka 420 gånger för att skicka iväg fakturorna, men det är inte värt 1260 kronor att få det gjort automatiskt. Kan tänka mig att betala 50 öre/st.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Vista!

Jag förstår hur du tänker, och helt rätt, har man en installerad e-postklient så känns ju valet kanske självklart. Däremot i de fall där man inte har det så är ju E-post via AutoInvoice ett fantastiskt smidigt alternativ.

Tack för ditt inlägg!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vista! Du behöver inte sitta och klicka på varje mail, du kan skicka alla på en gång:-)

När du valt utskrift fakturor - normala fakturor så klickar du på inställningar så ser du. Det är rätt vanligt att funktionen missas och informationen tas ofta mot med blandade känslor från användaren.