Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Helge Lind1
MEDLEM

Valutatermin

Om jag vill köpa en valtuatermin för det som jag skall betala om säg 3 veckor så försöker jag ta reda på i programmet hur mycket som skall betalas (förfaller) i euro om just 3 veckor. Det närmaste jag kommer är likviditetsrapport leverantörer men den rapporten blandar alla valutor med sek. Skulle gillat att man i utbetalning kunde markera ett intervall datum, obetalda från - till och inte bara som det nu är från nu - till

Nån som har hittat en lösning?

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Helge!

Det finns en rapport som du kan läsa in, du finner den under (Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Läs in rapport - markera mappen SpcsRapp - klicka OK). Välj den som heter "Leverantörsfaktura sammandrag" - klicka på importera. Du kan nu välja upp rapporten under Utskrifter - Inlästa/skapade

Jag vet inte om denna rapport löser din frågeställning men det kan vara så då du både kan göra urval på förfallodatum och period. Återkom annars så får vi helt enkelt kika vidare på det.

Tack för ditt inlägg
Helge Lind1
MEDLEM

Hej och tack för förslag

Skulle kunna ha fungerat. Men tyvärr beter sig inte rapporten korrekt vid urval, om jag kryssar i "Totalt i utländsk valuta" så genererar rapporten ingenting, det blir 0. Har testat olika typer av urval
fungerar inte.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Om du i utskriftsdialogen väljer den period du vill se och i Urval letar upp Urvalet Valuta, skriv in din kod för den Valuta du vill se, bocka sedan i kolumnen Totalt i utländsk valuta, är din lista fortfarande tom?

Mia
Helge Lind1
MEDLEM

Problemet är att jag vill veta vad som skall betalas i euro i ett visst framtida intervall.
Det går att få fram det önskade resultatet med ett datum ex. 2016-06-15. Men inte 2016-06-15 - 2016-16-20 i sökurvalen. Filter tillåter inte från - till datum tyvärr, hade rapportens periodurval varit på förfallodatum och inte fakturadatum så hade det varit sorgelöst
Fd medlem
Inte tillämpbar

Men jag tror du använder felaktigt tecken när du skriver in intervallet. Om du istället vid urval skriver 20160615..20160620 (med två punkter emellan datumförslagen) så kan du få fram det du letar efter.

Tack, den med två punkter var en nyhet för mig. Nu funkar det perfekt