Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Birgitta J
MEDLEM

Varför kommer inte lev.nr upp automatiskt längre i version 2022.2?

Hej

Sitter och skall lägga in en stor hög med lev. fakturor i reskontran. I tidigare versioner så kom ett val av leverantörer upp när man började skriva in numret i rutan Levnr:. Det gör det inte längre, varför?

Nu måste jag knappa in hela numret, tar en evig tid, för att få upp leverantören. Har jag missat någon inställning i den nya versionen?

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Birgitta!

 

Jag testade att söka så som du beskriver och lyckades inte återskapa detta hos mig. Dubbelkolla gärna att du använder sökning av leverantörsnummer och inte exempelvis leverantörsnamn. Detta kan också bero på hur många leverantörer du har, då det finns ett maxtak på hur många du får upp i sökningen.

Om lösningen ovan inte fungerar för dig så får du gärna ta kontakt med vår support så kan vi kika på detta tillsammans med dig och felsöka i realtid.

 

Vill också tipsa om att ta emot e-fakturor istället, då slipper du skriva in uppgifterna manuellt när du skapar en leverantörsfaktura. När din leverantör skickar en faktura från sitt ekonomiprogram till ditt så läses informationen på fakturan in helt automatiskt.

 

Jag önskar dig en fortsatt fin måndag!

/Tinne