Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Varför stämmer inte kontot 2440 när jag tar ut en balansrapport? - Administration

När jag ska skriva ut en balansrapport är de alldeles galet på kontot 2440, de stämmer inte alls, kan de vara någon inställning som inte stämmer i programmet?
11 SVAR 11
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Varför stämmer inte kontot 2440 när jag tar ut en balansrapport? - Administration

Det är svårt att säga utan mer information. Men börja med att göra den automatiska avstämningen i programmet. Då brukar programmet hitta orsaken till att inte 2440 stämmer med leverantörsreskontran.
Här är en film som visar hur avstämningen i programmet fungerar.
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Varför stämmer inte kontot 2440 när jag tar ut en balansrapport? - Administration

De gånger jag har haft diff på detta kontot har det berott på att man missat att journalföra vissa av leverantörsfakturorna i perioden, så det kan vara ett tips att kolla.
Highlighted
NY MEDLEM

De står att IB stämmer ej vid årets början 😕
Highlighted
NY MEDLEM

Ok. Om UB stämmer så borde det räcka att klicka på "Överför UB från föregående år".
Highlighted
NY MEDLEM

Avstämnings beloppet är lika som differensen!
Highlighted
NY MEDLEM

hur gör jag de? sorry är ny inom detta 😕
Highlighted
NY MEDLEM

Gå in på Bokföring och klicka på "Ingående balans" uppe till vänster. Därefter "Överför UB från föregående år".
Highlighted
NY MEDLEM

de står "kan inte låsa bokföring registret kontoplan, kontrollera att ändring inte pågår i annat fönster" 😕
Highlighted
NY MEDLEM

Stäng ner alla andra flikar och testa igen.