Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Varför stämmer inte kontot 2440 när jag tar ut en balansrapport?

När jag ska skriva ut en balansrapport är de alldeles galet på kontot 2440, de stämmer inte alls, kan de vara någon inställning som inte stämmer i programmet?

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-05-16

11 SVAR 11
Thomas L
UTFORSKARE

Det är svårt att säga utan mer information. Men börja med att göra den automatiska avstämningen i programmet. Då brukar programmet hitta orsaken till att inte 2440 stämmer med leverantörsreskontran.
Här är en film som visar hur avstämningen i programmet fungerar.
Malin W1
MEDLEM

De gånger jag har haft diff på detta kontot har det berott på att man missat att journalföra vissa av leverantörsfakturorna i perioden, så det kan vara ett tips att kolla.
Fd medlem
Inte tillämpbar

De står att IB stämmer ej vid årets början 😕

Ok. Om UB stämmer så borde det räcka att klicka på "Överför UB från föregående år".
Fd medlem
Inte tillämpbar

hur gör jag de? sorry är ny inom detta 😕

Gå in på Bokföring och klicka på "Ingående balans" uppe till vänster. Därefter "Överför UB från föregående år".
Fd medlem
Inte tillämpbar

de står "kan inte låsa bokföring registret kontoplan, kontrollera att ändring inte pågår i annat fönster" 😕

Stäng ner alla andra flikar och testa igen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack snälla! de funka!! =D
Fd medlem
Inte tillämpbar

Avstämnings beloppet är lika som differensen!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan det vara så att bokföringsbeloppet är dubbelt så stort som avstämningsbeloppet? 

Bokföringsbelopp - Avstämningsbelopp = Differens

Det känns som du behöver gå igenom din bokföring och stämma av månad för månad för att hitta vilket datum differensen uppstod.

Här kan du läsa hur man gör en manuell avstämning

/Johan