Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Visma Administration på Mac

Är det någon som har erfarenhet att köra Visma Administration på Mac-dator?
10 SVAR 10
CHAMPION

Re: Visma Administration på Mac

Hej Hans-Olof,
Det går alldeles utmärkt bra.
Du behöver installera Windows på din Mac och det kan du göra med dels:
  1. Boot camp - assistent ett program som finns på din Mac och därför inte kostar något extra. Nackdelen är att det inte är användarvänligt. Du kan inte ha OS X och Windows öppet samtidigt
  2. Själv har jag använt Parallels över 10 år och det flyger fram och har en hel  säck med smarta funktioner. Det kostar en peng men man sover nöjd som en kung;)
http://www.parallels.com/eu/landingpage/pd/windows-on-mac/?src=r&pd11&gclid=Cj0KEQjwtaexBRCo...

MVH

Kenneth
NY MEDLEM

Har du testat att köra Parallels med "klient" versionen av Visma Adm? Det funkar otroligt dåligt för mig och det blir "Codebase" fel var tredje sekund.

Att använda Apple produkter tillsammans med Visma är allt annat än kul om man kör mer än en dator imho.
NY MEDLEM

Hej Daniel!

I version 2017.1 av Visma Administration ändras databasen i programmet från att vara en dbase databas till att vara en SQLdatabas och då kan det inte bli codebase fel längre då de inte kan bli i en SQL databas.
Denna versionen finns inte  för nedladdning just nu, men när den kommer inom en snar framtid så installera den så kommer du slippa få felmeddelande var tredje sekund.

//Linnea
NY MEDLEM

Hej,

Hur kommer det sig att ni inte gör en Mac version? Det blir ju allt vanligare med Mac.
// Viktor

Startar en ny tråd då detta rör fråga om programutveckling.Du hittar den nya konversationen här: Möjlighet att köra program på Apple-Mac »
NY MEDLEM

Jag hittade att det ligger prio på internet baserade lösningar, men det är inte aktuellt i vårt företag. Det går långsamt att arbeta på nätet speciellt vid mycket inmatningar och hela verksamheten kan inte hänga på att man har internet. Känns som att det är fler företag som upplever liknande.
NY MEDLEM

Alexander: Den nya tråden du skapade går inte att följa - får sidan "Page not found". Fel hos mig eller fel på länken?
ANSTÄLLD

Hej,

Nu bör det fungera med länken till tråden Möjlighet att köra program på Apple-Mac »

/Cecilia
NY MEDLEM

Den fungerar inte utan länkar tillbaka till samma fråga och samma svar, men en länk som är bruten.

Fungerar ungefär lika bra som Visma...