Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Visma administration api synkronisering av produkter

Hej,

Jag har en leverantör som har alla produkter på API server. Går det att synkronisera produkter och kundregister/beställningar med Visma Administration 1000 genom API samt att kunna ha egna produkter från andra leverantörer?

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, 

Genom att skriva ett program som "pratar" med både din leverantörs API-server och Vismas API så går det absolut att göra det du beskriver. 

Det kräver dock att någon skriver en applikation som sköter synkroniseringen åt dig. Kan du inte programmera själv så kan du ta kontakt med någon av Vismas integrationspartners. 

Vi på Infostep har många års erfarenhet av att bygga liknande integrationer och du är mer än välkommen att höra av dig till oss genom att maila mig på benny.olsson@infostep.se.

Men som sagt; de flesta integrationspartners kan lösa den här frågan så du kan också ta kontakt med Vismas support som i sin tur hänvisar dig till en partner. 

Mvh,
Benny Olsson
Infostep AB
Davor P1
CHAMPION

Ett alternativ är att (om det redan finns prisinläsningsfilter - FLT-fil) är att läsa in textfil från leverantören in till visma för att där göra prisjusteringar i förhållande till leverantörens priser.

Du väljer om du vill synkronisera prosukter / priser från olika leverantörer till samma artikel i ditt register.

Dock kan det vara värt att se vad Benny på infostep har att erbjuda....

//Davor P