Hej
Användandet av snabbtexter vid registrering av underlagen från Visma scanner fungerar inte så bra som det gör i den "vanliga" verifikationsregistreringen. Om jag vill använda en kod när jag registrerar underlag från Visma Scanner måste jag öppna listen, antingen med musen eller tangentbordet, och sen dubbelklicka för att få upp den verifikationstext jag vill ha. I den vanliga verifikationsregistreringen räcker det med att jag anger koden så kommer texten.
Eller är det kanske någon inställning som jag missat?
Löst! Gå till lösning.
Hej @Ulf Jonsson!
Ärendet är rapporterat som ett fel i programmet men som det ser ut just nu behöver vi prioritera andra funktioner och fel så jag kan i dagsläget inte svara på när det kommer att rättas till.
Ha det gott!
/Jenny
Hej!
Vi har precis släppt en ny version av Visma Administration, 2022.3 där det här problemet är löst. Du hittar versionen antingen via Hjälp - Uppdatera programversion eller via Ladda ner/uppdatera på vår hemsida. Läs mer om våra övriga nyheter i versionsnyheterna.
Ha det gott!
/Jenny
Hej Ulf!
Känner att detta är något som vi skulle behöva kika lite närmare på tillsammans med dig. Det vore jättefint om du hade möjlighet att kontakta supporten och visa hur det ser ut i ditt program.
Välkommen att höra av dig till supporten!
Tinna
Har varit i kontakt med supporten och de konstaterade samma sak som jag. De ska se över problemet 😁
Sen hade jag en följdfråga till dem också - varför bilderna blir i liggande format i Visma Adm. Upptäckte då att kameran måste vara inställd på "full screen" för att bilden ska hamna åt "rätt håll" inne i Visma Adm. Varje dag lär man sig något nytt!
Hej Ulf!
Tack för att du hörde av dig och skönt att du fick kontakt med mina kunniga kollegor. Nu vet jag att du är i goda händer. Håller tummarna för att ni kommer fram till en lösning som kommer att fungera bra för dig.
Ha en fin dag!
Tinna
Supporten skulle se över det 😎
Självklart - jag kontaktar dem och delar skärmen
Det blir kanonbra 🙂 Välkommen Ulf
/Tinna
Hej! Problematiken som jag beskrivit i mitt inlägg kvarligger fortfarande - det fungerar inte med snabbtexterna, men det är kanske på G?🤠
Hej @Ulf Jonsson
Vill bara säga att vi har tagit emot din fråga och väntar på svar från våra produktspecialister. Lovar att uppdatera dig så snart jag har fått mer information.
Ha en fin dag
//Tinna
Hej @Ulf Jonsson!
Ärendet är rapporterat som ett fel i programmet men som det ser ut just nu behöver vi prioritera andra funktioner och fel så jag kan i dagsläget inte svara på när det kommer att rättas till.
Ha det gott!
/Jenny
Hej,
Jag har samma problem. Vi vill ju bli mer digitala men när det skapar mer problem än underlättar ens vardag känns det motigt.
OK - tack för svar då vet jag i alla fall//Ulf
Hej!
Vi har precis släppt en ny version av Visma Administration, 2022.3 där det här problemet är löst. Du hittar versionen antingen via Hjälp - Uppdatera programversion eller via Ladda ner/uppdatera på vår hemsida. Läs mer om våra övriga nyheter i versionsnyheterna.
Ha det gott!
/Jenny
Toppen - har t o m hunnit testa! 😀
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.