Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

bokföra inköp av artikel som ska behandlas av ytterligare leverantör

Vi har köpt in ett antal produkter som har fått ett artikelnummer i Visma. I leverantörsfakturan ska dessa läggas in under Art konteringar, t.ex 100 st av art.nr 1234 till en kostnad av 1000 kr. Så långt inget konstigt, men dessa produkter ska sedan lämnas till ytterligare ett företag som ska behandla dem vidare innan de kommer tillbaka till oss för försäljning.
Då kan jag ju inte bokföra dem på nästa leverantörsfaktura igen, eftersom Visma naturligtvis tror att vi har dubbelt så många produkter. Hur gör jag då? Eller ska de inte bokföras under Art kontering innan de är helt klara för försäljning?

1 SVAR 1
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Frågan är när du vill att dina artiklar ska lagerföras. Om du plockar upp dem på första leverantörsfakturan och därefter gör en lagerförändringsjournal kommer det påverka lagerkontot och också se ut som om du har artiklarna i lager.

Det kanske är mer korrekt att leverera in dem i samband med att du får din andra leverantörsfaktura?

Du kan också leverera in via Manuell inleverans, men då knyts inte inleveransen till någon leverantör.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~