Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

för lång "kopplingstid"

jag håller på o kopplar underlag till adm , det tar omänskligt lång tid o är så trögt att det är inte acceptabelt. Hur kan man speeda på processen ? Jag har suttit över 4 timmar men en kund o kvitton, men blir bara värre o värre.

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Nu vet jag inte exakt hur du går tillväga så det kan vara svårt att guida dig helt rätt, men jag antar att du använder visma scanner, då finns det ett tillvägagångssätt, kika på instruktionen nedan: 

Kommandot Koppla underlag använder du för att koppla underlag från Visma Scanner. När det finns nya underlag inlästa från Visma Scanner får du ett meddelande om det, när du väljer att arbeta med verifikationer eller leverantörsfakturor.

  1. Välj Bokföring - Verifikationer alternativt Inköp - Leverantörsfakturor.
  2. Välj kommandot Koppla underlag.
Fönstret Koppla underlag till verifikation/leverantörsfaktura öppnas.

  1. Välj ett underlag i listan Följande underlag finns att koppla.
Bilden av kvittot/fakturan visas. Om du vill förstora eller rotera bilden, klicka på bilden så öppnas den i ditt bildläsar-program.

Om du behöver fler uppgifter om något underlag kan du mejla den som laddat upp underlaget genom att klicka på brev-symbolen i fältet Uppladdat av. Då öppnas ditt e-postprogram och bilden och eventuell kommentar bifogas.

  1. Välj en befintlig verifikation/leverantörsfaktura eller skapa en ny verifikation/leverantörsfaktura att koppla underlaget till.
  2. Kontrollera att rätt verifikationsnummer/löpnummer visas i fältet Kopplas till ver nr/löpnr.
  3. Klicka på Koppla.
Det underlag du kopplade tas bort från listan i fönstret Koppla underlag till verifikation/leverantörsfaktura. För att koppla de underlag som är kvar i listan, upprepa steg 3-6.



När du säger att det går sakta så kan det betyda att internetuppkopplingen är långsam, om du kör på trådlöst nätverk prova att ansluta datorn till internet via sladd.

Du kan även kanske behöva göra undantag i antivirusprogram och brandväggar om internetanslutningen upplevs långsam, sedan kan det självklart bero på datorns prestanda, en äldre maskin kan behöva lite mer tid på sig när den utför uppgiften.



/Carl