Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

försäljningspris på följesedlarna

Hej. Vissa av våra kunder vill ha artiklarnas pris med på följesedlarna. Är det möjligt?

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Följesedeln har som standard inte a ́pris utan det krävs en ändring i malleditorn för att få till det.

Gå in på Arkiv - Företagsinställningar - Mallar - Följesedel och markera din mall och välj Ändra 

Inne i malleditorn hittar du skapar ikoner i vänsterkant, klicka på 123-ikonen som är ett numeriskt fält.
Med musen drar du sedan ut en ruta på artikelraden där du vill ha ditt a ́pris. Under basegenskaper ska du på funktion få in %A_Pris

Vill du på artikelraden sedan även ha summan,  klicka på 123-ikonen som är ett numeriskt fält.
Med musen drar du sedan ut en ruta på artikelraden där du vill ha din summa för artikelraden. Under basegenskaper ska du på funktion få in %Summa


/Mia
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack Mia. Ska experimentera med detta, får se om jag lyckas.
Med vänlig hälsning
Alf
Fd medlem
Inte tillämpbar

Mia. Jag lade in de fält och värden som du skrev och fick fram %A_Pris.
Döpte om och sparade och plockade denna nya följesedel i mallar.
Men när jag ska skriva ut blir det %A_Pris syntaxfel.
Jag har senaste versionen 2016.
Med vänlig hälsning
Alf
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Alf!

Det lättaste är nog trots allt att du kontaktar vår telefonsupport, 0470-706200, då vi behöver ställa lite fler kontrollfrågor och dessutom eventuellt fjärrstyra dig för att se vad som blir fel. Hoppas detta funkar bra för dig.

Tack för ditt inägg
Fd medlem
Inte tillämpbar

OK Kalle. Tack.
Med vänlig hälsning
Alf
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändringen du gör kommer ju att gälla alla kunder/ order. Om det bara ska synas priser för vissa kunder kan du komplettera fältet %A_Pris med ett villkor, någon uppgift ni kan sätta på order så att priser visas på just dessa.