Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

"! Anslutningen är inte skyddad" vid försök att gå in på forumet via pc

Sen ett tag tillbaka kan jag inte komma in på forumet via min dator, utan får följande meddelande över skärmen (och det går inte att ignorera/komma förbi):

Kan inte det tekniska, men tycker att certifikatet ser ut att vara giltigt iaf... även om det står att det "är avsett för syftet att bekräfta en fjärrdators identitet och att bekräfta din identitet gentemot en fjärrdator"...

Använder Windows 7, och får samma meddelande i både Internet Explorer 11 och Google Chrome.

Någon som har något tips på vad som är fel och hur det kan lösas?
5 SVAR 5
NY MEDLEM

Re: "! Anslutningen är inte skyddad" vid försök att gå in på forumet via pc

Radering av cache-minne/internetfiler, omstart och uppdatering löser det mesta. Får du samma problem med Edge?
NY MEDLEM

Jag har provat med radering av cache. Omstart görs dagligen... Vad är det för uppdatering?
Kan man använda Edge med Windows 7?
ANSTÄLLD

Vad felmeddelandet säger är att ett av de mellanliggande certifikaten är signerad med en svag algoritm, det är visserligen sant men det ska normalt sett inte användas och ska inte ge denna varning.

Använder du möjligen antivirus, brandvägg eller annan säkerhetsprogramvara från en tredjepart som t.ex Symantec, AVAST, McAfee eller liknande? Jag misstänker att meddelandet isf kommer från dem. Kan du testa att tillfälligt inaktivera det, testa igen och sedan aktivera det igen?
Visma Security
NY MEDLEM

Det fungerar om jag tillfälligt inaktiverar mitt antivirusprogram 🙂

Men jag vill ju gärna slippa inaktivera antivirusprogrammet varje gång jag ska in på forumet... Kan inte Visma ändra i det "mellanliggande certifikat som är signerat med en svag algoritm" så det fungerar utan detta moment?
NY MEDLEM

Vet inte om Visma gjort något med certifikatet, men nu kommer jag in på forumet via min dator, utan att inaktivera antivirusprogrammet (Peppar, peppar!). Jag har iaf inte gjort några ändringar på min dator... Tack så mycket för det! 🙂