Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

"Kan inte spara alla register" vid registrering av leverantörsfaktura

Jag har installerat senast versionen och efter en 5-6registrerade leverantörsfakturor dyker detta felmeddelande upp.

Jag stänger då ner fliken och går in igen och då funkar det.Vad kan detta bero på? Sen kommer felet efter ett tag igen.

13 SVAR 13
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har samma problem...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Undra hur lång tid det tar innan Visma svarar? Eftersom man inte får skicka mail till dom längre utan skall använda forumet.
Annica Bomstrom
ANSTÄLLD

Hej

Bra att ni skickar med bild men tyvärr så är texten suddig och kan inte förstora den så den är läslig. Kan du ta en bild på bara felmedelandet?
Och vilken version av  Administration har du? 2017,0 eller 2018,3
Fd medlem
Inte tillämpbar

som Anton säger nedan: Kan inte spara alla register"
Orsak:
Posten har ändrats av en annan användare sedan redigeringen startade.

Har gjort registervård både innan installation från 2017.0 till 2018.2. Men samma fel hela tiden. Irriterande när man sitter och registrerar fakturor.
Fd medlem
Inte tillämpbar

"Kan inte spara alla register"
Orsak:
Posten har ändrats av en annan användare sedan redigeringen startade.

Det verkar som det är en annan instans av Administration som stör. Testa göra en registervård under arkiv -> registervård/rensning ->registervård (har ni version senare än 2017.0 måste det göras på servern.) När det är klart starta om Administration på alla datorer och servern.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Varför står det i status att detta problem är löst? kommer det att åtgärdas i nya versionen?
Jakob Ivarsson
NY MEDLEM

Det kan också vara så enkelt att de olika flikarna låser varandra, jag ser på skärmdumpen att det är sju flikar öppna, om man stänger ner samtliga utom just leverantörsfakturor så kan det räcka. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Självklart har jag redan testat det. Detta problem fanns inte innan jag uppdaterade. Men jag får väl hoppas att det löser sig med den nya.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

En omstart av servern kan också vara att föredra när ni får detta meddelande. Jag undrar också om ni har någon form av integration, tex att ni även läser in leverantörsfakturor från integrerat program.

Ha en fin dag! 
Mia
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,
Problemet är att vi har vår server outsourcad och det kostar mig pengar varje gång dom måste uppdatera och starta om servern. Och nej vi har inte några integrerade program.
Henrik10
MEDLEM

Vi får också detta. Verkar som databasen får någon låsning när man råkar göra "fel". Väldigt irriterande eftersom man måste vänta ganska länge innan det går att återgå till arbetsuppgiften på nytt.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ser att detta fel är åtgärdat i senaste versionen. Äntligen.

Hej! 
Ja precis som Eva skriver så är detta åtgärdat i den senaste versionen 2018.6.

Ha det fint! 

/ Emma