Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

SPCS Skatt Proffs, försvunnen historik.

Har en vän som håller på med bokföring, men inte är nån fena på datorer i övrigt. Själv så sysslar jag med IT-Support, så jag fick frågan om jag kunde hjälpa till. Just VISMAs programvaror är ju inget jag ser varje dag , så jag skulle behöva lite råd. Saken är den att tidigare företagshistorik tycks försvunnit efter en ominstallation på ny PC. Så min fråga är var kan jag leta efter detta på den gamla datorn ? Och vad heter filerna jag ska leta efter och vad är sökvägen ? Om filerna skulle vara osynliga även på den gamla datorn, så måste jag göra en recovery, och då måste jag veta vad jag ska leta efter och var det normalt ligger (sökväg).

  • Skatt
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Den filtyp du ska leta efter heter .SKT som innehåller själva skattfilen. Standardsökvägen för detta är C:\Users\Users_name\Documents\SPCS\Visma Skatt\2014-2015\Skattfiler. 2014/2015 är skattfilerna för förra året, men det bör i mappen Visma Skatt, finnas under mappar för de åren som kunden har haft programmet. Har kunden riktigt gamla skattfiler, är det möjligt att de istället ligger under C:\Program Files (x86)\SPCS\SPCS Skatt\2005-2006\Skattdat, men fortsatt heter filerna .SKT

Tack för dina frågor.

/Victor