Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Pernilla B
MEDLEM

Fastställelseintyg digital inlämning - Bokslut

Vid digital inlämning av årsredovisningen och ett bolag som inte har något resultat ännu och inte några siffror på resultaträkningen utan har enbart siffror i balansräkningen. Texten på fastställelseintyget innefattar då enbart balansräkningen. Här måste ni ändra så att det står att både balans och resultaträkningen har fastställts på bolagstämman. Se nedan
"Jag intygar att resultaträkningen och balansräkningen har fastställts på årsstämman"
4 SVAR 4

Skriver den så fast du har en resultaträkning om än med bara nollor....? Så vitt jag vet så skall ju en årsredovisning innehålla både balans- och resultaträkning även om det är noll...
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Pernilla B!
Detta kommer ändras i programmet till kommande versioner. I dagsläget behöver du lämna in årsredovisningen på papper.
//Linnea

Väldigt irriterande att detta inte är fixat än! Det borde vara den enklaste sak i världen att skicka in ÅR för ett vilande bolag digitalt, men då det inte går att ändra fastställelseintyget så blir det papper. Skräp!

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Helge,

 

Pratade med mina kollegor som arbetar med Visma Bokslut och som du säger så är detta inte åtgärdat ännu. Jag har framfört ditt meddelande till ansvarig och hoppas precis som du att detta åtgärdas inom kort. 

 

/Tinna