Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Momsrapportkod på konto 2617 och 2647

Vilka momsrapportkoder ska det vara på 2647 o 2617 vid inköp av tjänst som faktureras med omvändskattskyldighet? Jag vet att fakturering av densamma är 3231 o ingen moms men nu diffar min momsrapp. D4425 D2647 K2617
Någon som vet?
Mvh
Nina
1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Niro74,

 

På konto 2617 har du momsrapportkod 30 och på 2647 har du 48. 

 

Tyckte mig se att du arbetar i Visma Administration så jag har ett litet tips till dig. 

I Administration har du konteringsmallen KML74 som hjälper dig med att bokföra omvänd skattskyldighet för byggtjänster. Du hittar dina konteringsmallar under Bokföring - Konteringsmallar. Om det gapar tomt här behöver du importera mallarna

 

Vi har valt att skapa konteringsmallar för händelser som dels är vanligt förekommande men även för händelser som är av lite svårare karaktär. 

 

Skulle du ha behov av att använda andra konton än de vi har föreslagit i konteringsmallarna så går det fint att byta konton till de som är korrekt för dig.  Du kan även skapa en helt ny konteringsmall eller kopiera och ändra i en befintlig. 

 

Här på Visma Spcs gillar vi konteringsmallar så mycket att vi t.om har spelat in en film om hur du arbetar med konteringsmallar

 

/Tinna