Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Pågående projekt vid bokslut inom bygg

Hej Skall nu för fösta gången i vårt bokslut, "spalta upp" pågående arbeten över 180831. Jag har gjort en förteckning av kostnader fram till 180831 och kostnader efter 180901. Har även lagt in vilket fakturabelopp som fakturerats under 1809 och 1810.
Allt är just nu kostnadsfört och har hört att vår revisor vill ha att vi bokför på 1620 i Debet och 3081 i Kredit. Mitt problem nu är:   Vilka siffror/beräkningsunderlag skall jag använda?   (är helt ny på detta så behöver bara en knuff i rätt riktning) 🙂
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Summera dina kostnader per 180831 och kontera summan
Debet 1620 kredit 3081 om han vill ha det så.
På detta sätt samlar du upp alla kostnader och intäkter till att bli resultatpåverkande den dan projekten är färdiga ( inte pågående utan avslutade)

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar


Tack. några projekt är fakturerade men inte inbetalade, skall jag räkna med dessa som pågående? eller utgår man ifrån att projektet är avslutat när man har fakturerat?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om fakturorna är utställda före 180831 skall de också konteras om för att inte påverka årets resultat, men tala för säkerhets skull med din revisor så han får ge dig de konton han vill se användas.

Mikael