Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Jessica71
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Årsredovisning

Under styrelsens yttrande till utdelningen står Bokföringsnämnden med liten bokstav. Ändra till versal.

Om man signerar fastställelseintyget digitalt men kunden vill skriva ut papperskopia, skriva under och spara själv, då ser sidan för underskrifter väldigt konstig ut.

Sista frågan avser noterna. Jag vill kunna lägga till not eller ändar i not. Hur gör jag då? En revisor ville att jag skulle lägga till en not för upplupna kostnader och förutbetalda intäkter, men det kunde jag inte.

3 SVAR 3
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @Jessica71,

Tack för att du skriver in.

Du har alldeles rätt i att Bokföringsnämnden nämns med en liten bokstav. Vi tar denna feedbacken till oss så att vi kan uppdatera detta framåt. 

Vi har testat att återskapa det du beskriver när det kommer till fastställelseintyget men när vi skriver ut underskrifterna ser dokumentet fint ut. Skulle du kunna beskriva vilka steg du tar när du skriver ut dessa och på vilket sätt det ser konstigt ut? Så får vi fortsätta att felsöka och se om det fortfarande ser fint ut för oss eller om vi får samma upplevelse som du. 

När det kommer till noterna så kan du skapa egna noter i programmet om du behöver någon som inte genereras automatiskt. Jag bifogar här hjälpavsnittet Noter i Visma Skatt & Bokslut Pro där du kan läsa mer om hur noterna fungerar och hur du går tillväga för att skapa manuella noter. Under avsnittet Manuellt skapade noter hittar du mer information kring det. 

Har du några fler frågor och funderingar eller behöver du fortsatt hjälp med noterna är du varmt välkommen att höra av dig här i tråden igen. 

Önskar dig en fin torsdag och snart helg!

/Agnes

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂
Jessica71
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Hej!
Jag skrev fel, jag menade att underskrifterna på sidan för underskrifter inte ser bra ut. Det står då namn på under och över raden för underskrifter och om man då skickat in fastställelseintyget digitalt så vill man skriva ut för ha som original men då finns det ingenstans att skriva under. 

När det gäller noter vill jag kunna göra egna utöver de mallar som finns. Jag ville ha en not för upplupna kostnader och förutbetalda intäkter men den fanns inte att välja.

Hälsningar

Jessica

Hej @Jessica71,

Vad märkligt! Skulle du kunna skicka med en bild på hur det ser ut för dig? (För din säkerhet, tänk på att inte ta med/stryka över känsliga uppgifter kopplade till dig personligen/ditt företag eftersom forumet är en plattform öppen för allmänheten) Vi får nämligen inte upp något som ser avvikande ut när vi försöker återskapa det här hos oss. 

När det kommer till noterna så har jag fått information om att manuella noter endast kan skapas upp i Visma Skatt & Bokslut Pro om de finns med som obligatoriska i taxonomin. Noter som inte finns med i taxonomin går tyvärr inte att skapa upp i programmet. Upplupna kostnader och förutbetalda intäkter finns inte med i taxonomin och är inte obligatorisk att redovisa i K2. Därav går det tyvärr inte att skapa upp noten manuellt i programmet via stegen beskrivna i den skrivna hjälpen. Jag ber om ursäkt då jag inte var medveten om just den begränsningen när jag gav mitt tidigare svar. 

Det du kan göra om du vill lägga till en not för upplupna kostnader och förutbetalda intäkter är att lämna in årsredovisningen på papper. Skriver du ut din årsredovisning till docx kan du lägga till noten manuellt där. 

Jag hoppas detta hjälpte dig något i din hantering. Återkom gärna i tråden så ska vi kika vidare på vad det är som blir fel med fastställelseintyget. 

Önskar dig en fin helg!

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂