Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bara sru för N3A blanketten

Hej,  Jag har gjort en komplett deklaration för en kund som är delägare i ett handelsbolag. Nu vill jag exportera N3A till skatteverket men inte huvudblanketten, den finns ju redan. (INK1). Kan jag skapa en sru bara för N3An. 
  • Skatt
4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Triss!

I vilket program jobbar du i?

/Jonathan
Fd medlem
Inte tillämpbar


Visma skatt
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Om du endast vill få med N3A blanketten i din SRU fil så kan du börja med att gå in under Arbeta med - Grunduppgifter. Längst ner har du en ruta för inlämning av deklaration. Om "Huvudblankett lämnas" är markerad med en bock i rutan för Elektroniskt så öppnas det upp en ruta för att INK1 Lämnas via SRU. Så länge den inte är i kryssad så kommer inte INK1 att ingå i SRU filen som du laddar upp hos skatteverket. 

Därefter kan du gå in till Deklarationen. I den blankettöversikten som du har där kan man se att Huvudblanketten samt N3A blanketten finns. Har N3A bilagan en grön färg så innebär det att den lämnas till Skatteverket via SRU.



Om du kollar på exemplet enligt min bild så har jag markerat att jag vill lämna INK1 elektroniskt och att N3A ska lämnas via SRU. Hade jag under grunduppgifterna lagt in att jag skulle lämna INK1 via SRU så hade min INK1 varit grön i detta fallet. 

Skulle jag gå vidare och nu exportera denna SRU filen och ladda upp hos Skatteverket så hade endast N3A blanketten laddats upp. 

Ha en fin dag!
/ Jonathan
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för snabb hjälp  / Triss