Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

smulis
MEDLEM

Digital inlämning: e-post till kunder - Bokslut

har nu gjort tre st årsredovisningar digitalt och ingen av mina kunder har fått e-post, fast jag angivit det i bokslutsprogrammet, om att de ska signera utan jag har fått kopiera länk på Bolagsverket och maila separat till kunderna. 
Vem/Vad är det som ska skicka mail till kunderna om att ÅR finns på plats för signering?
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej smulis!

I Visma Bokslut så måste man under Arbeta med - Start - Grunduppgifter Årsredovisning ha en person markerad för Underskrift fastställelse intyg under Styrelse och Kontakter. Det är till den personen som mejlet angående att en årsredovisning finns tillgänglig att signera ska gå till.

Är det där du har fyllt i det också i ditt program? 

Ha en fin dag!
/ Jonathan
smulis
MEDLEM

Jag har fyllt i precis allt. Min fråga var vem eller vad (programmet) som skickar e-post till kunden. Är det Bokslutsprogrammet eller Bolagsverket eller vad? Finns det risk att ett sådant mail hamnar i sk skräppost? Med tanke på att mina kunder inte fått mail!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Det är bolagsverket som skickar ett mail till den angivna adressen. Där kan det finnas en risk att mejlen hamnar i Skräpkorgen och då är det något som ligger i epostmottagaren som tolkar mailet och placerar den där.
/ Jonathan