Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ersättningskod 105 på KU18. Var ska jag fylla i det i Visma Skatt?

Hittar inte rätt ruta i programmet där denna uppgift ska skrivas in.
  • Skatt
6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det gäller bilersättning/reseersättning som är skattefri, så det bör ju skrivas in under Kostnadsersättningar?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Inget svar på 8 timmar... Har fyllt i på detta sätt och lämnat in deklarationen nu iaf...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Har kollat på Skatteverkets blankett KU18 men hittar ingen ruta 105. Beloppet borde väl vara förtryckt ifrån Skatteverket tänker jag?

/Fredric 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Kanske formulerade mig luddigt, men det är ruta 004 på KU18, och där är det ifyllt kod 105.

Och förtryckt är det, men det måste ju in i Visma Skatt utan att programmet tycker att summan ska beskattas.

På KU10 är ruta 050 ikryssad, och den aktuella summan i fråga är 390 kr som är skattefri rese/milersättning på 18,50 kr/mil till och från övningar och andra uppdrag under året.

Så det bör ju skrivas in som Kostnadsersättning i Visma Skatt för att det ska bli rätt beräknat?

//Göran

Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Gema3!

I vilken ruta på INK1 är detta belopp förtryckt? 

//Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det är summerat alla olika belopp i ruta 1.1. I specifikationen är detta belopp med under Inkomster-Tjänst som inkomst men ingen avdragen skatt på denna rad.

Har i deklarationen till skatteverket gjort en korrigering och dragit bort 390 kr från ruta 1.1 och skrivit in beloppet i ruta 1.2 istället. Återstår att se om dom har nåt att invända mot detta. 🙂

//Göran