Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Felmeddelande i Byråstöd: "Problem med att generera SRU-fil. Processen avbryts"

När SRU-filerna ska skapas i Byråstöd från PDF-paketet som exporterats från VismaSkattProffs så får jag rubr meddelande. I skatteprogrammet meddelas deklarationen är OK och samt att exporten är gjord och skickad till Byråstöd. Men detta gäller bara en kund. De övriga funkar. De har samma beskattningsår och jag kan i övrigt inte se någon skillnad. Samma programversioner används. Hur gör jag?
2 SVAR 2
NY MEDLEM

Re: Felmeddelande i Byråstöd: "Problem med att generera SRU-fil. Processen avbryts"

Highlighted
ANSTÄLLD

Re: Felmeddelande i Byråstöd: "Problem med att generera SRU-fil. Processen avbryts"

Hej mka med flera!

Vi talades vid per telefon och kom fram till en lösning den vägen. Tänkte bara skriva några rader ifall någon annan råkar ut för samma felmeddelande. I detta fallet fungerade det att skapa SRU-fil på annan arbetsplats/dator för denna kund, (med samma inloggning till Byråstöd som ovan). Problemet på "första datorn" hade då istället att göra med SQL-installationen, och det faktum att den hoppade över databasinställningarna när man försökte reparera programmet. Lösningen var att göra om Byråstöds installation, och i samband med detta installera om SQL-databasen.

Tack för inlägget!