Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Göra Bokslut själv för första gången! Eller ta hjälp?

Vi har bokslut den 31/3 för första gången.

Jag har aldrig gjort något sådant nu funderar jag på att lämna det till någon som är proffs på det.
Men jag undrar är det något man kan/ska  klara själv för första gången?

Jag har själv bokfört alla verifikationer och det har gått bra jag har fått bra hjälp här på forumet

Jag är lite orolig att missa några fördelar om jag gör bokslutet själv och jag har faktiskt inte en aning hur man gör ett bokslut.

Så jag undrar om jag själv försöka göra bokslutet eller ska man utan att tveka lämna av bokslutet och hur hittar man då någon som gör bokslut i visma?

Vi är 2 ägare i vårt AB och vi jobbar själva i bolaget
vi har ca 700 verifikationer
Jag har visma eekonomi smart och visma eekonomi deklaration/årsredovisning och lönemodulen
18 SVAR 18
Highlighted

Re: Göra Bokslut själv för första gången! Eller ta hjälp?

Försök på egen hand, steg för steg och fortsätt fråga här så ska du se att det löser dig. Vi förklarar så gott vi kan. Bokslut är regelstyrt och inget hokus pokus. 🙂
Lycka till
Mikael
Highlighted
NY MEDLEM

Tack Mikael du är alltid snabb, hjälpsam och kunnig

En sak jag undrar vilken datum ska jag börja och göra mitt bokslut och när ska det vara avslutat?
Highlighted

Bokslutet skall vara upprättat per bokslutsdagen i räkenskaperna t ex 2018-12-31 om ert räkenskapsår slutar då, ni har nog redan angett ert räkenskapsår i er löpande bokföring.
Bokslutet - i form av en årsredovisning - skall skickas till bolagsverket för registrering inom 7 månader från bokslutsdagen , i mitt exempel senast 2019-07-31.

Mikael
Highlighted

Har ni någon vald revisor i bolaget?

Mikael
Highlighted

Tack för de fina orden:)
Highlighted
NY MEDLEM

Vår bokslutsdag är 2019-03-31 menas det att bokföringen skall vara klar samma dag?
Ja vi har angett det i bokföringen
Highlighted
NY MEDLEM

Nej vi har ingen revisor det kravet är väl borttaget?
Highlighted

Ursäkta mig,det skrev du ju;)
Då är det bara att bokföra löpande fram till 31/3 och sedan ska då det färdiga bokslutet vara hos Bolagsverket senast den 31/10 och bolagets inkomstdeklaration vara hos skatteverket senast samtidigt om ni deklarerar elektroniskt

Mikael

Ja
Det är frivilligt för mindre bolag