Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Hur ändrar jag datum i Visma Revision?

Hej!

Jag hade gjort en granskning för ett av mina revisionsuppdrag. Allt var klarmarkerat den 29 juni 2013.
När jag nu gick in och gjorde några kompletteringar så ändras datumen till dagens datum.
Hur gör jag för att ändra datum?
När du trycker på revisionskontrollen så är alla datum ändrade och jag hittar ingen funktion där du kan ändra datum.
Hur gör jag?
3 SVAR 3
ANSTÄLLD

Re: Hur ändrar jag datum i Visma Revision?

Hej,

Jag är lite osäker på vad du menar med kompletteringar.

När det gäller anteckningar och granskningskommentarer så kan du ändra datumen manuellt.

Datumen i revisionskontrollen däremot går inte att ändra. Jag har testat att komplettera ett redan klarmarkerat avsnitt och hos mig ändras inte datumen i revisionskontrollen. Om jag däremot tar bort klarmarkeringen och klarmarkerar på nytt så uppdateras datumet i revisionskontrollen.
NY MEDLEM

De e just det jag har råkat göra.
Jag klickade ur klarmarkeringen för att komplettera och klickade därefter i klarmarkeringen igen.
Då ändrade datumet sig.
Vilket jag INTE vill, nu vill jag kunna ändra detta manuellt, men det går inte mer än på arbetspapper, anteckningar och granskningsposter
ANSTÄLLD

Vi har valt att göra så att datumen i revisionskontrollen sätts automatiskt när ett avsnitt i trädet klarmarkeras. Jag tar med mig önskemålet om att kunna ändra datumet manuellt.

Kanske kan en lösning vara att återställa en äldre säkerhetskopia och sedan göra om ändringarna utan att ta bort klarmarkeringen.