Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur ska jag lägga till nytt företag om man raderat bolag - Bokslut

Hej
Jag har gjort bokslut för ett företag i Visma Bokslut. Detta mer för att testa hur programmet fungerar, då jag precis har köpt det. Nu när jag ska upprätta ett verkligt bokslut för företaget så raderar jag det helt från Visma Bokslut. För att föra över sie-fil och påbörja årsredovisningen.

Men programmet accepterar nu inte att jag lägger upp detta bolag. Jag får hela tiden meddelande att "företag med detta organisationsnummer finns redan" . Men det gör det ju inte! Jag har raderat det. Jag har även raderat den under mappen Dokument/SPCS osv.... Företaget existerar alltså inte alls.

Visma Bokslut säger alltså att företaget finns i programmet, men om jag vill öppna företaget i programmet så finns det inte som valbart företag i listan?! Vad är logiken i detta? Kan man inte radera företag från Visma bokslut? Hur göra? Jag måste ju kunna använda programmet nu då jag vill göra årsredovisning för detta företag.
1 SVAR 1
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Marie J! 

Då har nog inte företaget försvunnit helt i från hårddisken. Om du gör följande så ska du kunna lösa detta. 

När du startar bokslut gå på Öppna och då ser du en sökväg högst upp i ruta, det står Datakatalog: och sen tex C:\ProgramData\SPCSData\Bokslut

Sen behöver du bläddra dig fram till denna sökvägen i utforskaren, och då kommer du nog ha en katalog som heter det aktuella företagets organisationsnummer. Ta och radera denna katalogen så kan du sen skapa företaget på nytt. 

//Linnea