Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Import av föreg år i Visma Koncern

Tidigare har vår koncernredovisningen skett i excelmall fram till 2016-12-31. Jag skall nu skapa ett periodbokslut per 2017-03-31 i Visma Koncern för första gången. Kan SIEfiler läsas in som IB? Måste jag lägga upp ett föregående räkenskapsår i Visma för samtliga bolag först, för att få det så smidigt som möjligt därefter. Läser jag in SIE fil för Q1 så får jag ju i och för sig med mig IB saldon....

Koncernen består av ett toppmoderbolag som har 3 dotterbolag som i sin tur har 2-3 dotterbolag. Behöver jag lägga upp 4 koncernbokslut i programmet då? Eller hur kan jag koppla underkoncerner till toppmoderbolaget?

1 SVAR 1

Re: Import av föreg år i Visma Koncern

Hej Madelene
Du skapar ett koncernbokslut och där lägger du upp ditt moderbolag och dina dotterbolag.
Du skapar ett koncernbokslut för varje underkoncern och underkoncernen importerar du sedan till moderbolaget.
När du skapar periodbokslut ska du importera en SIE2-fil till koncernbokslutet. Du får även med dig dina IB.

Här kan du läsa mer om hur arbetsgången är i Visma Koncern.
https://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-koncern/default.htm?ref=KONC&ver=2017%2E0+#cshid=98...
Lycka till med att skapa ditt koncernbokslut.

Hälsningar
Anne-Kristin