Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jeanette12
NY MEDLEM

Importera bokslut från en dator till en annan - Visma Bokslut

Skall bort och har gjort bokslutet på en dator. Nu skulle jag vilja importer det bokslutet i sin helhet med bilagor och allt. hur gör jag??
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Under menyn Arkiv har du olika varianter du kan testa; skicka bokslut, exportera, göra säkerhetskopia.

För att ha både hängslen och livrem kan du spara ner på alla dessa sätt för att se vilket som fungerar bäst.

Men, jag gick in i bokslutsprogrammet och tryckte på F1 (= Hjälp!) och fick fram följande:


Byte av dator

Ska du byta dator eller flytta företaget mellan datorer? Se filmen Byte av dator med program från Visma Spcs eller gör enligt nedan:

Installera programmet på den nya datorn
  1. Först ska du installera programmet på ny dator.
  2. Om du inte har den senaste versionen tillgänglig kan du logga in på www.vismaspcs.se/support/ladda-ner och ladda ner den där. Under rubriken Ladda ner äldre versioner kan du även ladda ner gamla versioner av Visma Bokslut.

Säkerhetskopiera företaget på den gamla datorn
  1. För att kunna flytta över företaget måste du först ta en säkerhetskopia på företaget på den gamla datorn.
  2. Spara ner säkerhetskopian på ett flyttbart media.

Säkerhetskopiera
  1. Du tar säkerhetskopian under Arkiv - Säkerhetskopiering – Säkerhetskopiera. I rutan för Markera, klicka på Alla för att få med samtliga företag och bokslut.
  2. Nu har det skapats en fil som heter Visma Bokslut och dagens datum.PBU och i den filen ligger alla dina uppgifter om företaget.

Installera säkerhetskopian på den nya datorn
  1. Nu ska du lägga in säkerhetskopian du tog på din gamla dator genom att välja Arkiv – Säkerhetskopiera - Återställ säkerhetskopia. Välj Alla företag/bokslut för att återställa hela säkerhetskopian. Peka ut var säkerhetskopian ligger sparad, markera filen och klicka på öppna.


Kan det vara något??

//L