Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan ej infoga pdf från annat program än Adobe - Visma Bokslut

Hej!

Jag är ny användare av Visma boklsut (och Koncern), gick kursen i Gbg under våren och tycker att programmet är utmärkt.

Men jag har behov av att infoga pdfer till flera poster i mina bokslutsbilagor. Vi jobbar inte med Adobe Acrobat Reader
eftersom vi har lite speciella behov har vi valt att arbeta med ett program som heter PDF Converter Enterprice från Nuance.
Detta program är förvalt som standard i vår Citrix miljö och detta kan jag inte ändra för min användarprofil. Detta gör att jag
inte kan få in mina pdfer som bilagor i Visma bokslut. I alla fall om den informationen stämmer som jag fått när jag ringt upp
er support.

Det jag vill med detta mail är att berätta om mitt problem med förhoppning om att det ska kunna fungera i framtida versioner.
Detta är en väldigt viktig detalj för oss och det skapar massor av manuellt merarbete + att vissa saker kan vi inte lösa alls.

Tacksam om ni tar åt er denna önskan.
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för ditt önskemål.
Prova att skapa Ny bilaga, markera för OLE-bilaga och ange ett namn. Du markerar för Skapa nytt och väljer ditt program i listan över objekttyper. Du väljer det pdfdokument som du vill infoga. Du får nu upp dokumentet i ditt pdfprogram. Stäng ner programmet och du ska ha fått med det som en bilaga i Visma Bokslut.

Mvh
Gudrun Hjertberg
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tusen tack för denna hjälp! Det funkade alldeles utmärkt och sparar mig massor av jobb för att konvertera allt till Word eller Excel.

Hoppas supporten får ta del av detta då de sagt att det tyvärr inte skulle gå med mitt pdf program.

Min dag och mitt bokslut känns plötsligt lite lättare!

Med vänlig hälsning
Christina