Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Lägga in antal anställda Visma Analys

Hur lägger jag in antal anställda i Visma Analys så jag får med det i rapporter och nyckeltalsberäkning?
6 SVAR 6
ANSTÄLLD

Re: Lägga in antal anställda Visma Analys

Hej!

Du lägger in detta på samma sätt som Thomas L har svarat dig i tråden Visma analys variabel lokalyta

Du skapar alltså en specialvariabel för detta som du sedan kan använda i andra variabler eller formler för att den ska ta hänsyn till detta värde.

/Johan
Highlighted
ANSTÄLLD

Hej! 

Jag blev lite nyfiken på detta och kollade lite till i programmet och hittade att den redan finns en variabel som ligger under Nyckeltalsuppgifter. Denna variabel använder vi redan i standardrapporterna i Visma Analys.

Ursäkta om jag förvirrade dig.

/Johan
Highlighted
NY MEDLEM

Lyckades faktiskt hitta den jag med.
Har varit toppen om man kunde lägga till t ex lokal yta i samma mapp, det är inte optimalt att ha den under specialvariabler.

Dock kan det vara så att man vill mäta försäljning per kvm på olika delar av sin verksamhet och då blir det lite krångligare.
Highlighted
NY MEDLEM

För att lägga in dessa nyckeltalsuppgifter som följer med som standard så går man smidigast in på följande ställe:

Highlighted
ANSTÄLLD

Tack för ditt inlägg Thomas!

Det är helt korrekt att det är den smidigaste vägen att lägga in nyckeltalsuppgifterna den vägen så att de förs över till rätt variabel under nyckeltalsuppgifter. 

/Johan
Highlighted
ANSTÄLLD

Hej!

Anledningen till att man har den under Specialvariabler är för att man inte ska blanda ihop standardvariabler med de du själv har skapar. Därför är det alltid tvingande att lägga dessa under Specialvariabler.

Det du kan göra är att bygga en egen mappstruktur under Specialvariabler om du vill ha det lite mer lättöverskådligt.

/Johan