Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Mail om återställning av lösenord stoppas av spamfilter

När en användare begär ett nytt lösenord så stoppas mailet som skickas ut av spamfiltren i Office 365/Exchange Online, och levereras inte, inte ens till skräppostkorgen.

Ni behöver konfigurera era servrar så att de skickas mer trovärdiga mail. Som det ser ut i loggarna så skickas det ett mail med "Begäran om nytt lösenord" från platform.visma.com i Amazons moln.

Ni har ju en Dmarc-policy publicerad, funkar den som avsett?
4 SVAR 4
ANSTÄLLD

Re: Mail om återställning av lösenord stoppas av spamfilter

Hej Fredrik,

Det vore bra om du kunde kontakta vår support för detta ärende. Då kan man testa att byta utskicken och se om dessa kommer fram.

Du kan även lägga till do.not.reply@platform.visma.com som betrodd kontakt i e-postklient så bör de komma fram.

Ha en trevlig dag!

/Sofia
NY MEDLEM

Re: Mail om återställning av lösenord stoppas av spamfilter

Mailen kommer ju inte fram till klienten, de slängs av servern.

Och eftersom ni inte har skrivit en mailadress till supporten någonstans så skrev jag här.
ANSTÄLLD

Re: Mail om återställning av lösenord stoppas av spamfilter

Hej Fredrik,

Du når vår support här 🙂 
De nås via chatt eller telefon.

Vi tar inte kundnummer eller e-postadresser för test med mera här på forumet.

Ha en trevlig helg!
NY MEDLEM

Re: Mail om återställning av lösenord stoppas av spamfilter

Jag föredrar mail, så slipper jag passa era tider och sitta i kö